Autá

Testovali sme Renault Mégane Coupé: Nechajte sa pohltiť

"Malé, ale šikovné a dravé. Ak sa chcete zabávať, stavte na Renault Mégane Coupé. Ak chcete zaviezť deti do škôlky, hľadajte niekde inde."

, 5. februára 2013 14:00
Renault Mégane Coupé s naftovým motorom dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Už len samotný pohľad na toto auto vám napovie, s čím máte dočinenia. Pôsobí jemne a agresívne zároveň, presne ako niečo, na čom sa môžete poriadne zabaviť. Možno si poviete, že je nejaké malé. Ale nezabúdajte, že je to kupé. Ak teda hľadáte niečo, na čom budete voziť deti na všetky záujmové krúžky, stojíte pred nie tou najsprávnejšou voľbou. Skupina, ktorú toto auto zaujme, ale nehľadá vozidlo na prepravu nábytku alebo lyžiarskej výbavy piatich kamarátov.

Chcete odomknúť? Bekľúčové otváranie Renaultu je na naozaj vysokej úrovni. Chytíte kľučku a auto sa v momente odomkne. Otvoríte dvere, no ak parkujete blízko pri inom aute, dávajte si pozor. Problémom trojdverových áut je práve dĺžka dverí a ľahko sa môže stať, že oškriete susedove vyleštené auto.

Vzadu toho veľa nenarobíte


Ak chcete dozadu posadiť svojho dvojmetrového bratranca, tak úspech mať nebudete. Dozadu sa nasadá trochu zle a je tam málo miesta.

Renault Mégane Coupé s naftovým motorom dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Sadnete si dopredu a zistíte, že sedenie je veľmi pohodlné. V tomto smere nie je Renaultom čo vytknúť. Vodič si nastaví bedrovú opierku a môže sa popozerať po interiéri.

Všetko po ruke


Ergonomické usporiadanie sa vám určite bude páčiť. Chceli by sme vyzdvihnúť najmä navigáciu TomTom. Nejde ani tak o výhľad vodiča na displej, voči ktorému tiež nemáme výhrady, ale ide skôr o umiestnenie ovládania navigácie. V stredovom tuneli je odkladací box, na ktorý si pohodlne položíte ruku. Ovládanie navigácie sa nachádza medzi týmto boxom a riadiacou pákou. Zvládnete to úplne inštinktívne bez toho, aby ste sa na ovládanie pozerali, sledujete len displej.

Renault Mégane Coupé s naftovým motorom dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Rozhodnete sa naštartovať? Spomínané bezkľúčové štartovanie vás nesklame. Raz stlačíte tlačidlo a motor ide.
Keď už hovoríme o tom motore...

Treba uznať, že srdce testovaného modelu Renault Mégane Coupé patrí k tomu najlepšiemu, čo Renault ponúka. Naftový štvorvalcový motor dCi s objemom 1,6 l má výkon 96 kW (130 k) pri štvortisícových otáčkach, ktoré pri zošliapnutí plynu určite pocítite.

Renault Mégane Coupé s naftovým motorom dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Od lenivosti má motor ďaleko, vždy sa na neho môžete spoľahnúť a môžete si byť istý, že vás nenechá čakať polovicu života, kým sa dostane na akú takú rýchlosť. Samozrejme, že na svete existujú aj lepšie možnosti, ale v pomere cena – pôžitok z jazdy je Mégane Coupé naozaj dobrou voľbou.

Zrýchliť z 0km/h na 100 km/h dokáže za 9,8 s. Jeho maximálna rýchlosť je podľa údajov výrobcu 200 km/h. Okrem toho je výhodou tohto motora dobré odhlučnenie.

Presné preraďovanie


Motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je naozaj presná. Mégane vám aj presne poradí, ktorý stupeň si máte zaradiť. Niekedy sa totiž stáva, že odporúčané stupne sú pre výbornú spotrebu, ale keď ich zaradíte, tak motor nevládze a auto ledva ide. V prípade Méganu sa ale o tom nedá hovoriť. Odporúčané stupne sú naozaj presné.

Renault Mégane Coupé s naftovým motorom dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Jazda je príjemná, flexibilná, podvozok síce nie je ideálny, ale v aute sa budete cítiť aj napriek tomu dobre.

Spotreba vás nezruinuje


Mégane Coupé sme prehnali po meste, ale aj po diaľnici a môžeme povedať, že spotreba je veľmi dobrá. V meste sa pohybovala okolo 5 l/100 km, na diaľnici len okolo 4 l/100 km. A to sme sa vôbec nesnažili šetriť, na spotrebu sme nehľadeli.

Výbava? Poteší!


V prípade bezpečnosti nie je o čom hovoriť. V aute je ABS, ESP, 6 airbagov vodiča a spolujazdca, bezpečnostné opierky hlavy na všetkých miestach a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Potešia aj vyhrievané vonkajšie zrkadlá a môžete si doplatiť aj za bi-xenónové samonatáčacie svetlomety s ostrekovačmi.



V cene máte dvojzónovú automatickú klimatizáciu a parkovací senzor vzadu. Objem batožinového priestoru je 334 l a dá sa zväčšiť na 991 l.

Áno alebo nie?


Záleží na tom, čo od auta očakávate. Mégane Coupé je štýlové auto, s ktorým sa dokážete poriadne zabaviť a finančne vás nezruinuje. Cenník nájdete TU. S naftovým motorom dCi je to naozaj výborná voľba, má skvelú spotrebu a dobré jazdné vlastnosti. Výbava auta je pozoruhodná a interiér pôsobí veľmi dobre.

Miesta tam veľa nie je a trojdverová karoséria možno nie je najideálnejším riešením, ale pre ľudí, ktorí nevyvážajú všetkých susedov, to úplne stačí.

Komentáre