Autá

Renault Grand Scénic prichádza s lepším vzhľadom a novým motorom

"V tomto smere sa francúzska automobilka naozaj predviedla, motor z nového radu Energy má skvelé vlastnosti."

, 27. novembra 2012 13:00
Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk
Webmagazin.sk testoval Renault Grand Scénic s dieselovým motorom dCi s objemom 1,6 l a výkonom 96 kW (130 k) počas jedného týždňa. Spotreba bola doslova fascinujúca a odhlučnenie motora taktiež. Vyzerá to tak, že Renault sa týmto modelom a zvlášť motorom naozaj pochlapil.

Nevycucá vás z peňazí


Model, ktorý sme skúšali, nás prekvapil najmä svojou spotrebou. Nový motor z radu Energy, dieselový štvorvalec dCi s objemom 1,6 l sme prehnali v meste, ale aj na diaľnici. V mestskej premávke mu stačilo niečo nad päť litrov na 100 km, čo je vzhľadom na jeho ostatné atribúty naozaj málo. Mimo mesta pri plynulej jazde mu stačilo niečo nad 4 litre, čo naozaj poteší každého, kto nerobí len na naftu.

Čo sa týka jeho objemovej triedy, môže sa pochváliť dobrým výkonom. Pod kapotou skrýva 130 koní, teda jeho výkon je 96 kW. Udivuje aj krútiacim momentom 320 Nm. Okrem spotreby a výkonu treba motor vyzdvihnúť aj z hľadiska zvuku. Je perfektne odhlučnený a posádku absolútne nevyrušuje.

Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk
Je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má určite prsty v znížení spotreby. Radiaca páka je po ruke a pri dlhej jazde si môžete pohodlne položiť ruku na lakťovú opierku s odkladacím boxom.

Grand Scénic prešiel faceliftom


Výrobca sa rozhodol, že upraví vzhľad tohto modelu. Treba povedať, že urobil dobre. Predná maska sa síce zmenila, ale stále si udržala charakteristické znaky automobilky Renault. Stačí, aby ste auto uvideli z diaľky a hneď viete, že ho máte vďaka jeho francúzskej elegancii priradiť k automobilke Renault. Na zadnej časti vozidla upútajú vašu pozornosť najmä svetlá, ktoré sú unikátne a veľmi emotívne.
Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk

Veľa priestoru a pohodlné sedenie


S interiérom sa výrobcovia až tak nevyhrali ako s vonkajším vzhľadom vozidla. Vyzdvihnúť však môžeme sedadlá, ktoré sú pohodlné a kombinácia materiálov je naozaj efektívna. Bočnú kožu dopĺňa textil v strede sedadla. Vďaka koženým bokom to pôsobí luxusne, ale vďaka textilu v strede sa nemusíte báť sadnúť si na sedadlo v zime. Textil nie je taký studený ako koža a vám pri nasadaní nevylezú oči z jamiek.

A okrem toho nastupovanie do takého vysokého vozidla je taktiež pohodlné. To sa týka aj nastupovania dozadu, kde sa bez problémov dostanú aj tí vyšší z nás. K pohodlnému nastupovaniu dozadu prispievajú aj rozmerné dvere. Vzadu je veľmi veľa priestoru a pohodlne sa odvezú traja ľudia. Bočné sedadlá sú väčšie, pričom stredné je menšie. Renault Grand Scenic sa vyznačuje tým, že si môžete vytvoriť aj tretí rad sedadiel, čím sa počet cestujúcich zvýši z päť na sedem.

Objem batožinového priestoru začína na 208 litroch, ale ak dáte preč tretí rad sedadiel a pohráte sa so sklápaním druhého radu, môžete dosiahnuť batožinový objem až 2063 litrov.

Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk
Posed je vyšší, čo vám umožní skvelý výhľad na situáciu na cestnej komunikácii. Okrem toho vám nezavadzajú ani A-stĺpiky, ktoré sú v modeli Grand Scénic vyriešené veľmi dobre. Veľké čelné sklo vám takisto výhľad zlepší.

A výhľad dozadu? Nemusíte sa báť cúvania ani parkovania, pretože veľké spätné zrkadlá vám presne ukážu situáciu za autom. Okrem toho bude vašim novým kamarátom aj zadná parkovacia kamera, ktorá odhaduje vzdialenosti od objektov za vami. Treba si za ňu ale priplatiť.

Jednoduchší interiér


Čo by sme vedeli tomuto modelu vytknúť, je jednoduchší interiér. Prístrojový panel nahradil úzky displej, na ktorom vám ukazuje rýchlosť, otáčky, ako ste na tom s naftou, prejdené kilometre, dojazd, jednoducho všetko. Chýbajú nám tu klasické analógové „budíky“. Keď si chcete pozrieť, aký máte dojazd, z displeja vám zmizne rýchlosť a už ju nikde nevidíte. Ak začnete prepínať rádio, taktiež vám zmizne rýchlosť.

Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk
Na stredovom paneli nájdete audio systém Bose, ktorý má kvalitný zvuk, ale chvíľu vám potrvá, kým si prestanete mýliť tlačidlo na pridávanie zvuku a na prepínanie staníc. Nad ním je umiestnená navigácia TomTom, ktorú musíme pochváliť. Jej ovládanie nie je dotykové, takže sa nemusíte nakláňať, aby ste na ňu dočiahli. Ovládanie je veľmi prakticky uložené medzi radiacou pákou a stredovým odkladacím boxom. Pohodlne si položíte ruku na stredový box, ovládate navigáciu a pozeráte sa na ňu navrchu stredového panela.

Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk
Odkladacích priestorov v interiéri je dosť, no aj napriek tomu sme našli v tomto smere chybu. Nemáte si kde odložiť telefón alebo okuliare. Odkladacie priestory na fľaše s vodou sú takmer všade, ale menšie priestory pre spomínané okuliare či telefóny nenájdete.

Jamy necítite


Podvozok je nastavený veľmi komfortne a dobre filtruje nerovnosti na ceste, takže jamy pre vás nebudú žiadnym problémom. Čo sa týka jazdy, je príjemná, no treba si dávať pozor v zákrutách, pretože vynáša zadnú nápravu. Treba viac spomaliť, aby ste zákruty prešli bez problémov.
Renault Grand Scénic Foto: Webmagazin.sk

Áno alebo nie?


Renault Grand Scenic je skvelou voľbou pre väčšie rodiny alebo ľudí, ktorí toho veľa prevážajú. Poskytuje obrovský vnútorný priestor a pohodlne prepraví väčší počet osôb. Jeho spotreba je priam zázračná a neprevetrá vám peňaženku, čo je obrovská výhoda. Výhodou je aj to, že nízka spotreba nie je na úkor výkonu alebo zrýchľovanie. Jednoducho, motoru nie je čo vytknúť. Jazda je naozaj príjemná a tichá vďaka skvelému odhlučneniu motora, len si treba dávať pozor na zákruty.

Vo verzii, ktorú sme testovali (Privilege), máte v bezpríplatkovej výbave napríklad ESP, viacero airbagov, asistent rozjazdu do kopca, parkovací senzor vzadu, elektricky ovládané predné aj zadné okná, bi-xenónové samonatáčacie svetlomety. Cena tohto konkrétneho modelu začína na hranici 22 620 eur, testovaný model mal hodnotu 25 115 eur. V základnej úrovni výbavy však začína už na nižších cenách.

Kompletný cenník nájdete TU.

Komentáre