Autá

Takto vyzerá Renault Fluence po facelifte: Páči sa vám?

"Renault prináša na trh vylepšený model Fluence, ktorý obohatil aj o technologické novinky."

, 1. marca 2013 14:00
Renault Fluence Foto: Renault
Facelift modelu Fluence pomohol. Do sveta veľkých sedanov segmentu C sa zapisuje hladkým a moderným štýlom. Predná maska má novú vizuálnu identitu. Je zvýraznená väčším logom umiestneným na kontrastnom lesklom čiernom pozadí. Na oboch stranách loga podtrhujú charakter modelu dva chrómové prvky.

Predný nárazník pôsobí robustnejšie a má rozšírené otvory pre sanie. Hmlové svetlá sú zasadené v lesklom čiernom pozadí, ktoré je akýmsi predĺžením otvoru sania. Pozornosť upútajú dlhé a úzke LED svetlá pre denné svietenie.

Facelift sa vyznačuje prítomnosťou početných lesklých čiernych prvkov (spodná mriežka sania, B-stĺpiky, atď.), lesklým alebo tmavým chrómom (kľučky dverí, línie pásu karosérie, pás na veku batožinového priestoru, atď.).
Už od základnej výbavy je interiér vybavený lesklými chrómovanými prvkami na lemoch prístrojov, hlavy a manžety radiacej páky, ako aj na kľučkách dverí.
Renault Fluence Foto: Renault

Technologický pokrok


Ako u nových Renaultov býva zvykom, bezkontaktné odomykanie a štartovanie sa dá buď dokúpiť, alebo v závislosti od úrovne výbavy patrí k štandardu. S hands-free kartou vo vrecku alebo v taške sa priblížite k autu, chytíte kľučku a odomkne sa. Sadnete dnu, kartu necháte vo vrecku a bez problémov naštartujete.

Ak nepatríte k parkovacím majstrom, určite oceníte parkovacieho asistenta zloženého z ôsmych snímačov. Vďaka dynamickému zobrazeniu v centrálnej časti združeného prístroja vidí vodič činnosť každého snímača v reálnom čase. Akustická spätná väzba je riadená inteligentne: napríklad zvuk snímača umiestneného na krajoch nárazníku sa pri parkovaní pozdĺž steny deaktivuje.

Poloautomatická ručná brzda sa zatiahne automaticky po vypnutí zapaľovania. Po naštartovaní motora sa automaticky uvoľní. V stúpaniach vám pomôže asistent rozjazdu do kopca. Už v základnej výbave je Fluence vybavený tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, takže pri šoférovaní môžete oddychovať a rýchlosť sa udrží sama.

Renault Fluence Foto: Renault
Výbornou voľbou je multimediálny systém Renault R-Link, ktorý je k dispozícii za príplatok. Obsahuje navigáciu TomTom, rádio, hands-free telefonovanie, hudbu v podobe audio streamingu pomocou Bluetooth alebo po pripojení k portom USB alebo AUX, program Driving Eco.

Na priestor sa sťažovať nemôžete


So šírkou v oblasti lakťov 1480 mm vpredu a 1475 mm vzadu sú vnútorné rozmery na veľmi dobrej úrovni. Na zadných sedadlách majú cestujúci vďaka 220 mm priestoru pre kolená najviac miesta v danej kategórii.

Batožinový priestor má dobrých 530 l a patrí k najlepším vo svojej kategórii. Okrem toho v aute nájdete viac ako 23 l odkladacích priestorov, napríklad pod stredovou lakťovou opierkou alebo v predných dverách.
Renault Fluence Foto: Renault

Motorizácia


Máte na výber zo štyroch dieselových motorov, ku ktorým patrí nový motor 1,6 dCi 130 a motory 1,5 dCi 90, 1,5 dCi 110 a 1,5 dCi 110 EDC. Benzínový ponúka Renault jeden, a to 1,6 16v 110. Sú spojené so šesťstupňovou prevodovkou s dvojitou spojkou EDC.

Odporúčame najmä dieselový motor dCi s objemom 1,6 l. Koncepcia bola prvýkrát použitá pri modeli Renault Scénic v roku 2011 a je to najvýkonnejší dieselový motor v danej kategórii. Má výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 320 Nm. V kombinovanom cykle uvádza spotrebu 4,6 l na 100 km. Je veľmi dobre odhlučnený a naozaj živý. Viac o ňom sa dozviete v našom teste modelu Renault Mégane Coupé s týmto motorom.

Nový Renault Fluence je už v predaji. Kompletný cenník nájdete TU.

Komentáre