Autá

Po štyroch rokoch prichádza technický aj dizajnérsky update Céčka

"Po štyroch rokoch prichádza technický aj dizajnérsky update, ktorý posúva Mercedes-Benz Triedy C bližšie k jeho väčším bratom."

Peter Škorňa, 11. marca 2018 8:00
Mercedes-Benz Triedy C Foto: Daimler AG
Trieda C charakterizuje jeden z pilierov úspechu Mercedesu-Benz vo svete. A to aj napriek tomu, že v záplave noviniek SUV dnes stojí trocha bokom. Neužíva si toľko mediálnej pozornosti, neujde sa jej toľko hlavných úloh v reklamných klipoch, napriek tomu zákazníci na ňu myslia a nezabúdajú. Je to sedan s estetikou, akú ponúka iba trojpriestorová karoséria, prípadne kombi s praktickými rozmermi bez zbytočnej dizajnérskej bižutérie.

Čisté línie, ktoré sa podobajú na vlajkovú loď, Triedu S, sa páčili pred štyrmi rokmi a páčia sa aj dnes. Základné tvary sa nemenili, celkový dizajn vycibrili dizajnéri v detailoch. Všimnete si to najmä na predných nárazníkoch, ktoré sú v každej verzii športové. Teda aj vo verzii Classic, ktorá využíva klasickú masku chladiča s hviezdou na kapote. Demokratická voľba medzi klasickým a športovým vzhľadom sa tak aj naďalej zachovala. Pritom väčšina zákazníkov si volí športovejšiu masku najčastejšie aj s AMG paketom. V rámci neho dostane takzvanú diamantovú masku chladiča. Na nočný asfalt môže nová Trieda C svietiť novými LED svetlometmi s technológiou Multibeam LED. Krycí plast ukrýva po novom až 84 individuálne ovládaných diód, tie poskytujú viacero režimov svietenia.



Maximálny dosah svetiel je v tomto prípade extrémny, až 650 metrov dopredu. To znamená, že technika infračervenej kamery je v podstate zbytočná. V rámci faceliftu sa zmenila aj grafika zadných skupinových svetlometov, ktoré po novom interpretujú písmeno C. Kaplnku prístrojov môže po novom vyplniť aj digitálny 12,3-palcový displej. Vodič si ho nastaví podľa svojich predstáv, pričom multimediálny zážitok pokračuje aj na palubnej doske. Centrálne umiestnený displej debutoval práve v aktuálnej generácii a odvtedy ho prevzali aj iné automobilky. Ovláda sa jednoducho a môžete využiť aj dotykové plochy na volante. Kontakt s displejom však nestratíte ani vtedy, ak si položíte ruku na lakťovú opierku. Otočný ovládač systému Command Online je stále k dispozícii.

Nádherná stredová konzola, inšpirovaná vodopádom, má nové tlačidlá na rýchly prístup k jednotlivým položkám menu aj dve nové farebné verzie: antracitovú a orechovú, pričom tvorcovia v tomto prípade ponechali aj drevokresbu. Zvyšné ovládacie prvky sa zachovali, pribudli však funkcie. Bedrová opierka sedadiel je pneumaticky nastaviteľná, ak ste unavení, aj v Triede C môžete využiť funkciu Energizing Comfort Control, ktorá prostredníctvom klimatizácie, vyhrievania, respektíve odvetrávania sedadiel, parfumovania i masážnej funkcie sedadiel zlepšuje pocity vodiča najmä počas dlhých jázd. Množstvo asistenčných prvkov prevzalo niektoré funkcie z vlajkovej lode.



Napríklad radary kontrolujú priestor až 500 metrov pred vozidlom, 80 metrov dozadu a 40 metrov do strán tak, aby „videli“ najmä chodcov a cyklistov a vedeli včas zareagovať. Adaptívny tempomat využíva dáta z navigačného systému na upravenie rýchlosti, systém Command zobrazuje 3D mapy s reálnymi obrazmi budov a je schopný zobrazovať upozornenia v rámci komunikácie Car-to-X. Trieda C sa v rámci faceliftu rozlúčila aj s klasickou spínacou skrinkou, všetky verzie majú systém bezkľúčového štartovania Keyless Go. Apropo, kľúč. Ten si môžete objednať biely alebo čierny. V rámci modernizácie sa menili aj motory. Naftové aj benzínové štvorvalce sa zmenia na novú generáciu. Aj Trieda C získa superčistý diesel, ktorý s veľkou rezervou plní súčasnú normu Euro 6d. Benzínové motory budú mať aj 48-voltovú sieť a v ponuke sa objavia i verzie plug-in hybridu s elektrickým dojazdom 50 kilometrov.

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac