Autá

Novinky Peugeot, Škoda a Citroen. Ktorú by ste si vybrali?

"V približne rovnakom čase predstavili tri automobilky svoje nové modely, ktorými rozpútajú na slovenskom trhu konkurenčný boj."

, 16. novembra 2012 6:00
Škoda Rapid Foto: Škoda
Citroen C-Elysée je podľa slov výrobcu určený rodinám so stredným rozpočtom, ktoré nechcú minúť celý svoj majetok aj majetok dvoch generácii pred nimi, ale chcú moderné a atraktívne auto za nižšiu cenu. S touto istou taktikou prekvapuje slovenský trh aj Peugeot so svojim modelom 301. V rovnakom segmente sa objavila ešte Škoda s modelom Rapid. Ktorý z nich sa stane víťazom konkurenčného súboja?

1. Motorizácia


Všetky tri modely ponúkajú vznetový aj zážihový motor. Modely Citroen C-Elysée a Peugeot 301 majú v ponuke
benzínový motor VTi s objemom 1,2 l (pre niektoré úrovne výbavy aj 1,6 l) a s výkonom 72 k. V tomto smere je na tom „Škodovka“ lepšie, pretože jej benzínový motor MPI s objemom 1,2 l má výkon 75 k a motor TSI ponúkajú v troch variantoch s ešte vyšším výkonom. Cenovo však vedú modely C-Elysée a 301 výhodnejšie ako Škoda Rapid.

Viac o modeli Citroen C-Elysée nájdete tu: Na trhu je nový Citroen C-Elysée

Peugeot 301 Foto: Peugeot
V C-Elysée a „Tristojednotke“ nájdete pod kapotou dieselový motor HDI s objemom 1,6 l a výkonom 92 k. Opäť vedie Škoda Rapid, ktorá má dieselový motor TDI s objemom 1,6 l a výkonom 105 k. Cenovo sa však rozdiel medzi C-Elysée spolu s Peugetom na jednej strane a Rapidom na druhej strane ešte zväčšuje.

Citroen C-Elysée a Peugeot 301 v najnižšej úrovni s benzínovým motorom s objemom 1,2 l stoja 8490 eur. Škoda s benzínovým motorom MPI s objemom 1,2 l v najnižšej úrovni výbavy stojí 11 111 eur, s motorom TSI cena stúpa na 11 999 eur. Peugeot a Citroen s naftovým motorom v najnižšej úrovni výbavy stoja 10 690 eur a Škoda Rapid 15 230 eur.

Kompletné cenníky nájdete tu:
Škoda Rapid
Citroen C-Elysée
Peugeot 301

2. Spotreba


Kto má náskok v spotrebe, je ťažké určiť. Záleží od motorizácie – keby sme chceli porovnať benzínové motory s objemom 1,2, Škoda ponúka dva typy. Jej MPI sľubuje kombinovanú spotrebu 5,8 l na 100 km, čo je viac ako kombinovaná spotreba C-Elysée a 301, pretože tie hovoria o kombinovanej spotrebe 5,3 l na 100 km. Škodovácky motor TSI s objemom 1,2 však sľubuje kombinovanú spotrebu 5,1 l na 100 km.

Viac o modeli Škoda Rapid nájdete tu: Škoda Rapid je spoľahlivá limuzína pre celú rodinu

Škoda Rapid Foto: Škoda
Dieselové motory majú približne rovnako úsporné, hovoria o kombinovanej spotrebe od 4,3 do 4,5 l na 100 km.

3. Výbava


Všetky modely majú tri úrovne výbavy. Vezmime sa pre porovnanie hneď najnižšiu úroveň.
Škoda Rapid vám bez príplatkov ponúkne airbag vodiča a spolujazdca s možnosťou deaktivácie, hlavové airbagy a bočné airbagy vpredu. Štandardom sú delené zadné sedadlá, klimatizácia, elektricky ovládané predné okná a rádio.

Peugeot v najnižšej úrovni ponúka airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, elektricky ovládané predné okná, rezervné koleso, diaľkové centrálne zamykanie či výškovo nastaviteľný volant. Citroen C-Elysée je na tom podobne.

Viac o modeli Peugeot 301 nájdete tu: Peugeot zverejnil cenník svojej "Tristojednotky"

Citroen C-Elysée Foto: Citroen
Výbava Rapidu vyzerá byť bohatšia ako modelov z dielne Citroen a Peugeot. No cenovo stále vychádzajú lepšie modely C-Elysée a 301, pretože aj keby ste si vzali strednú triedu výbavy týchto značiek, stále sú lacnejšie ako Škoda Rapid v základnej úrovni. A keby ste si vzali najvyššiu triedu výbavy C-Elysée a 301, tak je len o približne 650 eur drahšia ako najnižšia úroveň Rapidky.

Všetky tri modely sú už v predaji.

Komentáre