Autá

Ľudia chcú malé SUV-čka. Prečo je autom roka francúzsky crossover?

"Kompaktné SUV, športový sedan a vyspelú limuzínu odborníci hodnotili ako najlepšie autá súčasnosti. "

Erik Stríž, 14. marca 2017 12:00
Peugeot 3008 (2017) Foto: Peugeot
Kompaktné SUV-čka a crossovery sú stále populárnejšie a zrkadlom tohto trendu je aj výsledok aktuálneho rebríčka najlepšie hodnotených automobilov. Európskym automobilom roka 2017 sa stal Peugeot 3008, krásny moderný crossover od francúzskej automobilky. Veľmi tesne za ním bodovala talianska Alfa Romeo a jej úžasný športový sedan Giulia, tretie miesto obsadil s väčším odstupom sedan/limuzína Mercedes-Benz triedy E. My sa do hodnotenia automobilov radšej nepúšťame, avšak nemožno povedať, že by sme sa s výsledkami COTY 2017 nestotožňovali.

Peugeot 3008 je kus krásneho a technologicky vyspelého automobilu, ktorý sa teraz, po získaní ocenenia, môže tešiť z ešte väčšej pozornosti kúpychtivej verejnosti. Automobil má rozmery ideálne pre širokú paletu aktivít, je vybavený úspornými a ekologickými pohonmi vrátane hybridného variantu, jeho dizajn drží krok s dobou a v čiernom prevedení karosérie pôsobí priam luxusne.

Peugeot 3008 (2017) Foto: Peugeot
Automobil je postavený na platforme EMP2 a jeho aktuálna generácia spravila v porovnaní s tou predchádzajúcou obrovský krok vpred. Z nie celkom príťažlivého vozidla sa stalo moderné šikovné auto pre rôzne typy zákazníkov. Crossover sa hodí rovnako do vlastníctva mladého rodiča, ako aj riaditeľa úspešnej firmy. Najmä vo verzii GT by malo spĺňať očakávania veľmi náročných vodičov a pasažierov.

3008 stavia na dizajnových princípoch, ktoré sú momentálne pre automobilku typické; preferuje ostrejšie línie a výraznejšie tvarovanie karosérie. Má vysoký podvozok, atypické prevedenie zadných partií, strecha sa takmer vôbec nezvažuje a pokračuje až po hornú hranu zadného okna. Peugeot preto pôsobí ako krabica, prezrádza tým viac o zámere čo najefektívnejšie využívať batožinový priestor.

Pre Peugeot 3008 nie je najnovšie ocenenie spred týždňa prvé a pravdepodobne ani posledné. Ľudia od marketingu sa tešia z viac ako 20 ocenení, ktoré si zatiaľ ich 3008-čka vyslúžila od verejnosti a odborníkov.

Peugeot 3008 (2017) Foto: Peugeot
Po minulé roky sa o post najlepšie hodnoteného európskeho auta zaslúžili Opel Astra (2016), Volkswagen Passat (2015), Peugeot 308 (2014), Volkswagen Golf (2013), OPEL Ampera / Chevrolet Volt (2012), Nissan Leaf (2011), Volkswagen Polo (2010), Opel Insignia (2009), Fiat 500 (2008) a Ford S-Max (2007). Žiadne SUV ani crossover teda za posledných 10 rokov nezaujali natoľko, aby obsadili prvú priečku v hodnotení - až tento rok.


Peugeot 3008 (2017) Foto: Peugeot


A prečo vyhral titul európske auto roka francúzsky crossover? Kombinuje všetko to, po čom je dnes dopyt: atraktívny dizajn, moderná technika, vysoká bezpečnosť, ekologické pohony a prevedenie kompaktného SUV, teda crossoveru. Určite by sa našli vyspelejšie a ešte krajšie vozidlá, mnohí za víťaza považovali modely od Alfa Romeo alebo od Mercedesu. Do hodnotenia však vstupuje veľa faktorov a jedným z nich je aj cena nových automobilov. Spomedzi trojice víťazov je Peugeot práve najdostupnejší.

Otázne je iba to, či sa 3008 podarí zaujať dostatok ľudí aj napriek svojej cene. Peugeot je stále považovaný skôr za ľudovú automobilku a bude preto ťažké nájsť motiváciu zaplatiť zaň viac ako 20-tisíc eur. Je to síce menej, ako cena nového Mercedesu, ale stále veľa. Vyrobiť dobré auto dnes nie je náročné, ale predávať ho za prijateľné a rozumné ceny, to je skutočná výzva, s ktorou sa dnes výrobcovia nevedia celkom popasovať.



ODPORÚČAME AJ:
Mercedes-Benz triedy E: Nová generácia prestížnych sedanov stavila na veľké inovácie
Peugeot 5008: Rodinné MPV sa zmenilo na plnohodnotné SUV
Aj veľké SUV-čka môžu mať ladné krivky a čistý dizajn
Vyrobili najluxusnejšie terénne stroje na svete, bude ich iba 99 kusov
Najväčšie Mini auto všetkých čias jazdí aj na elektrinu

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac