Autá

Mercedes GLA: Prvé kompaktné SUV s hviezdou na prednej maske

"Prvé kompaktné SUV prémiovej značky je vhodné do mesta aj do primeraného terénu."

, 20. augusta 2013 14:00
Nová trieda Mercedes GLA Foto: Mercedes-Benz
Predurčujú ho na to aj jeho miery. S dĺžkou 4,417, šírkou 1,804 a výškou 1,484 metra je veľmi vrtké na bežných mestských cestách. No jeho tuhá karoséria ho predurčuje aj na jazdu v primeranom teréne. Okrem toho dokáže byť dynamické a navyše aj hospodárne na diaľnici.

Príťažlivé tvary


Príťažlivosť GLA zvyšuje nízka kabína, vysoko posadené telo vozidla, veľké výrezy na kolesá, vzpriamená predná časť s centrálnou hviezdou, ako aj predné svetlomety a denné LED osvetlenie. Vášmu zraku určite neujde ani veľký, aerodynamicky účinný strešný spojler.

Ak na ňom hľadáte akýsi symbol terénnosti, všimnite si prednú a bočnú ochranu proti nárazom kameňov.

Nová trieda Mercedes GLA Foto: Mercedes-Benz
Hranaté tvary sú minulosťou. Dobré obtekanie vzduchu, ktoré v rozhodujúcej miere prispieva k nízkej spotrebe paliva v každodenných podmienkach, sa podarilo dosiahnuť množstvom aerodynamických vylepšení. Medzi ne patrí nízky stupeň predného stĺpika s upravenou geometriou stĺpika a aerodynamicky optimálne navrhnutý kryt vonkajšieho zrkadla. Vylepšené bolo aj obtekanie zadnej časti vozidla.

Variabilný interiér


Interiér je veľmi flexibilný a prispôsobí sa presne vašim potrebám. Operadlá zadných sedadiel môžete sklopiť úplne, prípadne môžete nastaviť ich sklon. Poteší aj veľký batožinový priestor, ktorý má objem 421 – 836 litrov. Batožinový priestor pôsobí usporiadane a vďaka nízkej nakladacej hrane a širokým zadným dverám, ktoré sa na želanie otvárajú automaticky, umožňuje jednoduché nakladanie a vykladanie batožiny.

Nová trieda Mercedes GLA Foto: Mercedes-Benz
V interiéri vám padne do oka aj trojramenný volant s 12 tlačidlami s galvanicky pochrómovanou sponou. Na želanie sa dodáva vyhotovenie združeného prístroja s dvoma tubusmi.

Prístrojová doska pozostáva z vrchnej a spodnej časti a poskytuje na dotyk odlišne mäkké štruktúry povrchu. Matné a lesklé 3D geometrie (štruktúry) vytvárajú atraktívnu hru svetla. Trojdimenzionálny ozdobný prvok z inovačnej fólie, hliníka alebo dreva dodáva interiéru nový, moderný vzhľad. Polomatná úprava povrchu dreveného ozdobného prvku podporuje modernosť a umožňuje mimoriadny haptický zážitok.

Motorizácia


Pre GLA budú na výber dva benzínové a dva dieselové motory. Z benzínových sa dá vybrať motor s objemom 1,6 l a výkonom 115 kW (156 k) alebo motor s objemom 2,0 l a výkonom 155 kW (211 k). Dieselové sú v ponuke buď s objemom 2,2 l a výkonom 100 kW (136 k), druhý má rovnaký objem, ale väčší výkon – 125 kW (175 k).

Nová trieda Mercedes GLA Foto: Mercedes-Benz
Tieto motory sa dajú kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo dvojspojkovým automatom 7G-DCT. Všetky sú vybavené funkciou Štart-stop.

Čo by to bol za Mercedes, keby sa nemohol pochváliť systémami, ktoré vodičovi spríjemňujú jazdu. GLA ponúka systém rozpoznávania únavy vodiča či radarového asistenta sledovania odstupu s adaptívnym asistentom brzdenia.

Nová trieda Mercedes GLA Foto: Mercedes-Benz

Niečo do terénu


Vozidlá so systémom 4MATIC sú sériovo vybavené reguláciou rýchlosti zjazdu DSR (Downhill Speed Regulation) a terénnym jazdným programom. Tlačidlom na stredovej konzole možno aktivovať systém DSR, ktorý pomáha vodičovi v náročnom zjazde zo strmého kopca tak, že v rámci fyzikálnych možností udržiava počas zjazdu pomalú, manuálne nastaviteľnú cestovnú rýchlosť. Túto rýchlosť reguluje riadením motora a prevodovky a cielenými brzdnými zásahmi.

Svetovej premiéry sa GLA dočká na medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte už v septembri.

Komentáre