Autá

Mercedes-Benz Triedy A už aj ako sedan

"Rozsiahlu individualizáciu nového kompaktného modelu umožňujú línie výbavy Style, Progressive, AMG Line, balík Night ako aj ďalšie prvky mimoriadnej výbavy. "

Peter Škorňa, 8. augusta 2018 8:00
Mercedes-Benz Triedy A sedan L Foto: Daimler AG
Krátko po tom, ako na nedávnom aprílovom autosalóne Auto China v Pekingu bol v celosvetovej premiére predstavený model Mercedes-Benz Triedy A sedan L, ako dlhá verzia exkluzívne pre čínsky trh, ktorý je tam aj vyrábaný, prichádza strieborna hviezda na európsky trh so siedmym modelom kompaktných vozidiel Mercedes-Benz, tentokrát s Triedou A sedan...

Podľa slov Britte Seeger, členky predstavenstva Daimler AG, zodpovednej za predaj divízie Mercedes-Benz Cars: „Kto túži po kompaktnom, športovom sedane so samostatným batožinovým priestorom, má teraz novú, príťažlivú alternatívu.“

Nový model je dlhý 4549 mm, široký 1796mm a vysoký 1446 mm s objemom batožinového pristoru 420 litrov. Hodnotou súčiniteľa odporu vzduchu cw 0,22 a čelnou plochou 2,19 m² dosahuje novinka najnižší odpor vzduchu zo všetkých sériových vozidiel na svete (obdobne ako doposiaľ CLA kupé). Pomohla tomu aerodynamická optimalizácia diskov kolies, pneumatík a ich spojlerov, rozsiahle utesnenie aj okolia svetlometov, či prekrytie spodnej časti vozidla.

S veľkosťou voľného priestoru nad hlavou v oblasti zadných sedadiel 994 mm je ako štvordverový sedan s krátkym previsom vpredu a vzadu na čele svojho segmentu.



Pohon modelu zabezpečia dva moderné, úsporné motory. Prvým je benzínový A 200 (120 kW/163 k; 250 Nm) s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT (kombinovaná spotreba paliva 5,4 – 5,2 l/100 km, kombinované emisie CO2 124 – 119 g/km).

Druhým motorom je naftový A 180 d (85 kW/116 k; 260 Nm) rovnako s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT; kombinovaná spotreba paliva 4,3 – 4,0 l/100 km, kombinované emisie CO2 113 – 107 g/km.

Z hľadiska aerodynamiky a dizajnu získala Trieda A sedan čisté, formálne tvary s dôrazom na plochy s redukovanými líniami. Progresívnosť exteriéru umocňuje hlboko ťahaná, dlhá kapota motora, ploché svetlomety s pochrómovaným prvkom a denným osvetlením vozidla v tvare fakle. Čisto tvarovanú zadnú časť podčiarkujú dvojdielne zadné svietidlá. V interiéri vyniká najmä avantgardne tvarovaná prístrojová doska v tvare krídla bez klenutia.

Samotný kokpit nového sedanu ponúka tri vyhotovenia: s dvoma 7-palcovými displejmi (17,78 cm), prípadne s jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým displejom (26 cm), respektíve s dvoma 10,25-palcovými displejmi.

Vozidlo disponuje aj rozsiahlou technickou výbavou: sériovo je dodávaný systém infotainmentu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s dotykovým displejom či halogénové svetlomety s integrovaným denným osvetlením s LED. Nechýba rozsiahla bezpečnostná výbava a asistenčné systémy najnovšej generácie ako aktívny asistent brzdenia a aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu. K dispozícii má aj najnovšie asistenčné jazdné systémy rozsahom funkcií z najvyššej Triedy S, pričom môže jazdiť za príslušných okolností čiastočne automatizovane. Bezpečnosti posádky prispieva aj použitá karoséria so zvýšeným podielom oceľového plechu s vyššou a najvyššou pevnosťou.

Rozsiahlu individualizáciu nového kompaktného modelu umožňujú línie výbavy Style, Progressive, AMG Line, balík Night ako aj ďalšie prvky mimoriadnej výbavy. Na želanie bude k dispozícii napríklad komfortný balík KEYLESS-GO s bezdotykovou obsluhou (umožňuje bezdotykové a plnoautomatické otvorenie veka batožinového priestoru naznačením kopnutia v oblasti pod zadným nárazníkom). O dokonalé osvetlenie sa postarajú svetlomety MULTIBEAM LED (každý má 18 samostatne ovládateľných svetelných diód) alebo vysokovýkonné svetlomety s LED. Uvedenie novinky oživí exkluzívny model Edition 1.

Komentáre