Autá

Koncept Sprinter F-CELL na palivové články

"Pohľad na možnosti budúcnosti ukazuje koncept Sprinter F-CELL vo vyhotovení čiastočne integrovaného obytného automobilu (147 kW/350 Nm) s náhonom na zadné kolesá. "

Peter Škorňa, 7. októbra 2018 8:00
Sprinter Foto: Daimler AG
Palivové články uložené v prednej a tri nádrže, obsahujúce 4,5 kg vodíka v spodnej časti vozidla, umožňujú dojazd asi 300 km, ďalšia zadná nádrž ho predĺži na 530 km. Sprinter F-CELL poskytuje charakteristické výhody pohonu na palivové články, medzi ktoré patrí: veľký dojazd, nízka hmotnosť systému, maximálny priestor pri tvorbe konštrukcie, rýchle tankovanie a mobilita lokálne bez emisií.

Koncept vozidla Sprinter F-CELL zároveň spája inovatívne technológie palivových článkov a akumulátorov do hybridného vozidla nabíjateľného zo siete. Okrem vodíka môže „tankovať“ aj elektrický prúd a o 30 km tak zvýšiť dojazd.



„V budúcnosti ponúkneme každý konštrukčný rad určený na podnikanie s elektrickým pohonom – v tomto roku začneme s modelom eVito a v roku 2019 s modelom eSprinter. Týmto spôsobom už teraz pokryjeme mnohé, ale nie všetky účely použitia s pohonom lokálne bez emisií. Preto našu stratégiu eDrive@VANs dopĺňame o pohon palivovými článkami, ktorý v strednodobom horizonte predstavuje veľké možnosti práve pri prevádzke na dlhé trasy – nezávisle od toho, či sa vozidlo s palivovými článkami používa ako obytný automobil alebo na iné komerčné účely,“ tvrdí Volker Mornhinweg, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans spoločnosti Daimler.

Nosná koncepcia technológie, ktorú prináša Sprinter F-CELL tak vytvára nové perspektívne možnosti aj pre podnikateľské účely, napríklad pri dlhších doručovateľských trasách či pre malé autobusy v medzimestskej doprave.

Daimler patrí medzi priekopníkov technológie palivových článkov. Najnovšie vlani predstavil hybridné SUV Mercedes-Benz GLC F-CELL s pohonom palivovými článkami a tiež elektrickým akumulátorom nabíjateľným zo siete.

Komentáre