Autá

Jedinečná technika premietnutá v novom reprezentatívnom minibuse

"Úplne nanovo vyvinutý Sprinter City 75 je model s jedinečnou technikou, vďaka čomu je reprezentatívny zástupca minibusov značky Mercedes Benz pre linkovú dopravu. "

Peter Škorňa, 5. augusta 2018 8:00
Mercedes Benz Citaro Foto: Daimler AG
S dĺžkou 8,5 m poskytuje tento linkový autobus pre cestujúcich až 38 miest, čim zapĺňa priestor medzi minibusmi a vozidlom Mercedes Benz Citaro a prenáša elegantne vedené dizajnové línie nového vozidla Sprinter do sveta minibusov.

Minibus jazdí svižne aj v úzkych uličkách v centre mesta alebo v husto zastavaných sídliskách predmestia. Pod karosériou nového modelu sa ukrýva jedinečná technika. Hlavným prvkom je exkluzívna zadná náprava s vysokou nosnosťou, ktorá sa používa namiesto doteraz používanej dvojitej nápravy.

Panoramatické čelné sklo sa tiahne vysoko nahor a zahŕňa zobrazenie cieľa jazdy. Konštruktéri dali obom bočným stenám asymetrický tvar. Na strane vodiča sa nachádzajú originálne dvere vodiča. Do presvetleného vnútorného priestoru sa vchádza cez dvojkrídlové, elektricky ovládané vonkajšie otočné dvere za prednou nápravou. Keďže výška schodíka v polohe jazdy dosahuje len 270 mm, už nie je potrebná ani nákladná funkcia pokľaknutia.



Sériová sklopná plošina zároveň uľahčuje vstup aj cestujúcim s obmedzenou mobilitou. Nízkopodlažný priestor je dimenzovaný veľmi flexibilne. Poskytuje dostatok miesta až pre päť sklopných sedadiel na strane vodiča a dve ďalšie sklopné sedadlá na strane dverí, alternatívne pre invalidný vozík či detský kočík. Ak sa tieto miesta nepoužívajú, k dispozícii je 26 miest na státie.

V modeli Sprinter City 75 je v strope so vzduchovými kanálmi na oboch stranách integrované osvetlenie s LED. V nízkopodlažnom a vyvýšenom priestore je zapojené samostatne. K dispozícii je poloautomatická klimatizácia Tempmatic (na želanie plnoautomatická Thermotronic) a tiež elektrické teplovzdušné prídavné kúrenie. Teplotu reguluje strešná klimatizácia a vždy aj jeden výmenník tepla s ventilátormi v priestore pre nastupovanie a v zadnej časti, ako aj konvektorové kúrenie.

Okrem toho je k dispozícii teplovodné prídavné kúrenie s funkciou nezávislého kúrenia. Zadná náprava najväčšieho mestského minibusu má nové pneumatické pruženie, prispôsobené vysokej tonáži.

Nový model Sprinter City 75 očaruje množstvom asistenčných systémov, ktoré ešte viac zvyšujú úroveň bezpečnosti, ako napr. sériový elektronický systém stabilizácie ESP alebo asistent jazdy pri bočnom vetre.

Komentáre