Autá

Honda Civic 1.6 i-DTEC: Evolúcia motorov v priamom prenose

"Honda Civic s 1,6-litrovým motorom i-DTEC sa môže bez zveličovania zaradiť medzi najúspornejšie vozidlá na našom trhu. Konkuruje dokonca aj hybridom."

Erik Stríž, 27. augusta 2013 14:00
Honda Civic 1.6 i-DTEC Foto: Honda
Honda Civic je na pohľad agresívne nahnevané vozidlo, ktoré v porovnaní so svojou predchádzajúcou generáciou prišlo o svoju autenticitu. Posledný Civic s výraznými svetlami vpredu i vzadu sa stal ikonou, jeho nová verzia sa už dá pomýliť s modelmi iných výrobcov.

Úsporný nahnevaný hatchback


Napriek tomu, že vzhľad automobilu budí dojem akejsi štýlovej agresivity, pod kapotou sa nachádza iba 1.6 i-DTEC motor. To je v porovnaní s 2,2-litrovými súčasnými variantmi veľký skok. Nech sú však papierové parametre akékoľvek, aj tento jeden a pol litrový diesel dokáže potlačiť pasažierov do sedadiel a súčasne si zachovať priam krásnu spotrebu paliva.

Počas nášho testu sme s vozidlom najazdili cez 700 kilometrov, z toho polovicu na diaľnici a približne tretinu cesty sa používala klimatizácia. Kombinovaná spotreba sa dostala na úroveň veľmi priaznivých 4,4 litrov a počas tejto doby sme vyčerpali takmer jednu celú nádrž. Toto zistenie je odlišné od toho, čo tvrdí výrobca - ten na jednu nádrž sľubuje 1400 kilometrov. Iný praktický test ukázal, že pri jazde po diaľniciach Civic prešiel 990 kilometrov. V prvé dni testu s jazdením výhradne po meste sa priemerná spotreba pohybovala okolo hodnoty iba 3,5 litrov na 100 km. Tieto hodnoty môže novému Civicu závidieť nejeden hybridný konkurent.

Honda Civic 1.6 i-DTEC Foto: Honda

Interiér ako z budúcnosti


Aktuálna generácia vozidiel Honda Civic sa o niečo viac priblížila bežnému zákazníkovi, ktorému po novom ponúka o niečo konzervatívnejší vzhľad, zároveň si však udržiava pozíciu akéhosi malého inovátora. Interiér Hondy Civic je podobne ako v minulosti priam futuristický, nápadne veľa plastu prezrádza nižšie výrobné náklady.

Honda Civic 1.6 i-DTEC Foto: Erik Stríž
Osobná skúsenosť s materiálmi použitými v interiéri je veľmi pozitívna. Povrch plastových modulov je upravený tak, aby nepôsobil lacno a poskytuje vodičovi i pasažierom dostatočnú úroveň komfortu. Sedadlá sú pevné a výrazným bočným vedením, niekomu sa môžu javiť ako tvrdé a pomerne malé. Oceňujeme ich rozsiahle možnosti nastavenia polohy - všetky tri páky určené k nastavovaniu polohy sú ľahko dostupné a ich funkcie sú zrejmé už pri prvom použití.

Honda Civic 1.6 i-DTEC Foto: Honda

Sedadlá skôr pre nižších


Sedadlá vzadu sú kvalitatívne na rovnakej úrovni, ako tie predné, samozrejme im chýba možnosť nastavovania. Nasadanie do nich môže pre vyššie postavy predstavovať menšie komplikácie, keďže zadné dvere sú malé a je potrebné poriadne sa pri nastupovaní zakloniť. Nemyslíme si však, že by to mala Honda Civic vymyslené horšie ako ostatné hatchbacky. Opäť sa stretávame so zásadným nedostatkom menších áut - pasažeri na zadných sedadlách si musia dávať pozor na hlavu a aj na nohy. Na obe tieto časti tela neostáva v aute veľa priestoru navyše…

Technika, ktorú nie je ľahké ovládnuť


Technická výbava interiéru v testovanej verzii automobilu obsiahla 2-zónovú klimatizáciu, tempomat, LED svetlá pre denné svietenie, automatický režim svietenia, USB konektivitu hudobného systému, doslova futuristický dizajn informačných panelov za volantom a farebný displej. Musíme sa priznať, že s používaním funkcií vozidla sme mali spočiatku problémy. Zapnutie hudby z USB kľúča si vyžaduje prepnutie zdroja hudby cez tlačidlo Source na volante, automatické nastavenie zdroja neočakávajte. Tempomat sa nastavuje stlačením tlačidla Main a následným stlačením najnižšieho tlačidla kurzoru na volante s označením “-/SET”.

Na druhej strane musíme pochváliť, že vypnutie funkcie motora START/STOP je dostupné na to určeným tlačidlom nad radiacou pákou, dobrý zvuk vstavaného audiosystému, veľmi dobre nastavenú parkovaciu kameru s vynikajúcim obrazom aj počas noci. Pochvalu si zaslúžia aj svetlomety, ktoré sú pre Hondu typické.

Honda Civic 1.6 i-DTEC Foto: Honda

Ušetriť na palive alebo leasingu?


Cena za nový Civic štartuje na úrovni 13 190 eur a v týchto týždňoch je možné uplatniť si pri jeho nákupe bonus 3 319 eur. Pri tejto cene je potrebné brať do úvahy, že motor tohto vozidla má skutočne potenciál ušetriť vám mesačne peniaze za pohonné hmoty, s batožinovým priestorom 477 litrov nebudete mať problémy ani pri vyzdvihnutí priateľov na letisku z dlhej dovolenky a v neposlednom rade treba myslieť na 5-hviezdičkové ohodnotenie vozidla v bezpečnostných testoch Euro NCAP.

Komentáre