Autá

VIDEO: eActros už absolvuje testy

"V rámci testov sa preskúmajú aj vlastnosti pohonu a akumulátory so zameraním na spôsob nabíjania a dojazd. Skúška prebieha od polovice júna a potrvá až do konca roka."

Peter Škorňa, 8. septembra 2018 8:00
eActros Foto: Daimler AG
Ulice na juhozápade Nemecka sú bohatšie o dve čisté a tiché, ale o to lepšie vozidlá: inžinieri značky Mercedes-Benz sú momentálne na cestách s dvoma vozidlami eActros s hmotnosťou 18 prípadne 25 ton a dôkladne testujú elektrické nákladné vozidlá pre distribučnú dopravu.

Trate siahajú od pohoria Švábska Alba cez topograficky náročnú oblasť Stuttgartu až po závod Mercedes-Benz na nákladné motorové vozidlá vo Wörthe nad Rýnom. Cieľom je realizovať tichú jazdu lokálne bez emisií v mestách aj so sériovo vyrábanými nákladnými vozidlami.

Obe dvoj- a trojnápravové vozidlá zrelé na sériovú výrobu, ktoré sú aktuálne spôsobilé len na bežnú cestnú premávku, sa musia osvedčiť v najrôznejších podmienkach: pri plnom zaťažení, s chladiacou skriňou a ďalšími nadstavbami, pri jazde na veľké vzdialenosti, pri prechode horskými priechodmi a údoliami, za každého počasia a aj v mestskej premávke.

V rámci testov sa preskúmajú aj vlastnosti pohonu a akumulátory so zameraním na spôsob nabíjania a dojazd. Skúška prebieha od polovice júna a potrvá až do konca roka.



Ďalším krokom bude expedícia desiatich skúšobných vozidiel eActros zákazníkom s cieľom využívať ich pri ťažkej preprave tovarov a v rozvážkovej preprave.

Energiu potrebnú na dojazd až 200 km vozidlu eActros poskytujú lítium-iónové akumulátory s celkovou energetickou kapacitou 240 kWh. Akumulátory možno opäť plne nabiť v priebehu dvoch až troch hodín.
Vývoj a skúšky ťažkých elektrických nákladných vozidiel v distribučnej doprave sú podporované v rôznych častiach Spolkovým ministerstvom pre životné prostredie (BMUB), ako aj Spolkovým ministerstvom pre hospodárstvo a energiu (BMWi) v rámci projektu „Concept ELV²“.

Komentáre