Autá

Tvary tohto auta hraničia s jemnou erotikou

"Už tretia generácia atraktívneho voziodla zo Stuttgartu opakuje úspešný príbeh, ktorý sa začal písať pred vyše desiatimi rokmi."

Peter Škorňa, 31. januára 2018 8:00
Foto: Daimler AG
Dizajnéri značky Mercedes-Benz opäť dostali zelenú - nádherné krivky nového kupé vynikajú ešte viac, štatút dizajnérskej ikony ostal zachovaný. Purizmus tvarov hraničí s jemnou erotikou, niektoré detaily pripomínajú kultové AMG GT. Na druhej strane vysoká línia spodnej hrany okien zabezpečuje svalnaté proporcie a úzke svetlomety tento dojem iba umocňujú. Hviezdna maska chladiča je povinnosťou, dlhá a klesajúca predná kapota s kabínou posunutou dozadu je potvrdením označenia kupé. Ligu športových vozidiel naznačujú aj dimenzie. Mercedes-Benz CLS bol odjakživa výrazne širší ako Trieda E, podobne mal aj väčší rázvor osí kolies, aj celková dĺžka takmer päť metrov poukazujú na ešte osobitejšie postavenie v rámci portfólia tejto značky.

Otvorením bezrámových dvier sa vám odhalí nový interiér. Opäť láka na osobitý charakter aj za volantom. Krajší, športovejší trojramenný volant doplnený obrovským, 12,3-palcovým displejom, ktorý už poznáme z modelu Triedy E, no tam sa podobnosť s Triedou E končí. Všetky ostatné prvky ako palubná doska či podsvietené výduchy klimatizácie sú iné. Mimochodom tvar výduchov je inšpirovaný dýzami prúdových strojov, a to je pečať rodiny kupé. Charakter športového kupé však vynikne najmä vďaka sedadlám, ktoré majú nielenže individuálny tvar, ale aj prešívanie. Výraznejšie bočné vedenie aj unikátne detaily sú opäť prvky, ktoré posúvajú zážitok na novú úroveň.

Masážna funkcia je samozrejmosť, aktívne bočnice vás vynikajúco podržia, ak objavujete čaro priečneho zrýchlenia v zákrutách. Za normálnych okolností vás rozmaznávajú komfortom, aký k automobilovej hviezde na kapote patrí. Samozrejmosťou je otočný ovládač systému Command Online s dotykovou plochou a s tlačidlami pre rýchly prístup do niektorých položiek menu. Prirodzene aj ovládanie klimatizácie je hardvérové, automobilka mieša moderné technológie a konektivitu s klasickými prvkami tak ako nikto iný. Pri pohľade na interiér tak použijete namiesto slov skôr citoslovce. Rovnakým prejavom odmeníte náladové podsvietenie interiéru či funkciu ENERGIZING, ktorá kombináciou ventilácie, klimatizácie, parfumovania, vyhrievania sedadiel a masážnej funkcie dokáže nielen zregenerovať, ale aj pripraviť na tréning vo fitnescentre. Podľa toho, ktorý zo šiestich režimov si zvolíte.

Silná motorizácia


Pod kapotou nájdete sprvu len šesťvalce. Dva mimoriadne čisté naftové agregáty, ktoré potešia kombináciou dynamiky a ekonomiky. CLS 350d 4MATIC s maximálnym výkonom 210 kW/286 koní, ktoré potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h 5,7 sekundy. Ak potrebujete viac, k dispozícii máte verziu CLS 400dMATIC. S maximálnym výkonom 250 kW/340 koní zvládnete šprint z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekúnd, pričom je priemerná ekonomika prevádzky v oboch prípadoch rovnaká, teda 5,6 l/100 km. Benzínovou chuťovkou je CLS 450MATIC. Radový šesťvalec s objemom tri litre s maximálnym výkonom 270 kW/367 koní dopĺňa elektromotor. Ten dopuje v prípade potreby motor dodatočným výkonom 16 kW/22 koní a ešte úctyhodnejším krútiacim momentom 250 Nm. Tento doping je možný vďaka kombinovanej 12- a 48- voltovej elektrickej sústave, ktorá umožňuje nielen podporu pri akcelerácii, ale aj účinnú rekuperáciu pri brzdení. Klasický šprint z 0 na 100 km/h absolvuje tento model za 4,8 sekundy. To bolo kedysi vyhradené modelom s označením AMG.



Dôstojný ochranca


Chrániť posádku bude nový model na najvyššej úrovni. Mnohé prvky preberá z Triedy S a pod označením Driving Assistance Package sa ukrýva množstvo asistenčných systémov. Ich zoznam je dlhý. Zahŕňa aktívny tempomat DISTRONIC, aktívny asistent riadenia - Active Steering Assist, asistent rýchlostných limitov - Active Speed Limit Assist, aktívny asistent brzdenia s kontrolou križujúcej premávky Active Brake Assist with cross-traffic function, podpora pri vyhýbacom manévri Evasive Steering Assist, aktívne sledovanie mŕtveho uhla Active Blind Spot Assist, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu Active Lane Keeping Assist a PRE SAFE® PLUS. A uhádli ste, to ani zďaleka nie je všetko. Povestné Plus reprezentuje v tomto prípade PRE-SAFE® Impulse Side, ktorý minimalizuje zranenie v prípade nárazu zboku.

Dve polohy jedného auta


Prípadné prekážky vidia snímače na vzdialenosť 200 metrov, vodič má v prípade svetlometov MULTIBEAM LED s dosahom diaľkových svetiel ULTRA RANGE dosvit až 650 metrov. Štandardný podvozok DYNAMIC BODY CONTROL s adaptívnymi tlmičmi dopĺňa AIR BODY CONTROL, ktorá sa postará o zmenu charakteru auta v priebehu milisekúnd tak, aby vyhovel aktuálnej nálade vodiča. Mercedes-Benz CLS novej generácie skutočne ukrýva dve povahy. Komfortnú aj športovú, a závisí len od vás, ktorú si zvolíte, lebo luxusnú dostanete určite.



Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac