Autá

Premiéra najmenšieho sedanu z Bavorska: Na Európu sa opäť zabudlo

"Je najmenším sedanom v modelom portfóliu automobilky, ktorá vie, že záujem o kompaktné sedany porastie najmä na východných trhoch. "

Erik Stríž, 24. júla 2016 8:00
BMW radu 1 Sedan (2017) Foto: BMW
Malé sedany sú sexy. Majú charakter prémiového vozidla, popritom praktické rozmery a nepraktický batožinový priestor. Nie každý však dokáže oceniť stovky litrov objemu za zadnými sedadlami, dynamická jazda po veľkom meste a schopnosť zaparkovať kdekoľvek sa cení viac. Práve preto je aj bavorská automobilka BMW motivovaná vyrábať taký automobil, ktorý sa síce bude držať všetkého, čo je pre túto motoristickú značku príznačné, zároveň však bude ponúkať to, čo mladí ľudia z veľkých miest chcú - malé praktické auto.

BMW radu 1 vo variante sedan je vôbec prvý kompaktný sedan od tejto automobilky. Určený bude len pre východné trhy, konkrétne pre Čínu, o ktorej veľkom dopyte po európskych značkách sme už písali v článku V Číne sú nároční motoristi, Európa špeciálne pre nich vyvíja autá.

BMW radu 1 Sedan (2017) ako koncept na pekingskom autosalóne 2016 Foto: BMW Blog
Po neštandardných typoch automobilov ako Active Tourer či SUV-kupé sa automobilka púšťa do projektu, ktorý sa už ukázal ako veľmi dobrým krokom pre Audi aj Mercedes-Benz. Tie už dlhšie ponúkajú aj u nás na Slovensku modely A3 sedan a CLA.

Nemci zatiaľ neupresnili, s akými motormi sa bude malý sedan predávať, očakáva sa však využitie troj- a štvorvalcových motorov s preplňovaním a možnosť vybavenia vozidla pohonom všetkých štyroch kolies. O integrácii hybridného pohonného systému zatiaľ nepadlo ani slovo. Sedan radu 1 bude v základnej verzii s najväčšou pravdepodobnosťou prenášať silu motora na predné kolesá, čím by bol po rade 2 druhým modelovým radom s predným pohonom. A zároveň by bol vôbec prvým sedanom s predným pohonom.

BMW radu 1 Sedan (2017) ako koncept na pekingskom autosalóne 2016 Foto: BMW Blog
Niekto by tvrdil, že to už nie je BMW, ale my si skôr myslíme, že je to pokrok v ústrety vodičovi, ktorý nemá nutne záujem o športové výkony za volantom. Nie je však pravda, že by bol sedan radu 1 nešportový, práve naopak - automobilka vo svojej tlačovej správe tvrdí, že by jeho kompaktný sedan mal byť najšportovejším spomedzi ostatných automobilov vo svojej kategórii.

Pôvodný koncept sedanu radu 1 bol predstavený v apríli v Pekingu a stál na rovnakom základe, ktorý používa nové malé SUV X1. Automobil sa predviedol v krásnom laku Sunglow Metallic a pozornosť odbornej verejnosti zaujal najmä tým, že sa jeho predné svetlomety ponášajú viac na modelovú radu 2, ako 1. Zadok kompaktného sedanu zasa nachádza podobnosti s kupé radu 4.

BMW radu 1 Sedan (2017) Foto: BMW
Koncept odprezentovaný v Pekingu nás veľmi zaujal a dúfame, že sa produkčná verzia prvého kompaktného sedanu od BMW objaví aj na európskych cestách. Najprv si ho však budú môcť užívať vodiči v Číne, kde sa novinka aj vyrába v spolupráci s lokálnym BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA).

Po technickej stránke bude 1 Sedan vybavený modernými technológiami pre zvyšovanie bezpečnosti a komfortu. Štandardom by mal byť napríklad skvelý systém ConnectedDrive, ktorý je pre BMW typický a aj my ho po našich automobilových testoch považujeme za jeden z najlepších vôbec.


Zdroj: tlačová správa výrobcu, BMW Blog


ODPORÚČAME AJ:
V Číne sú nároční motoristi, Európa špeciálne pre nich vyvíja autá
Mercedes-Benz CLA: Poznáme najkrajšie kompaktné vozidlo
Štýlové Audi A3 v podobe sedanu
Nižšia stredná trieda sa rýchlo vyvíja pre silnú konkurenciu
Škodovka a jej návrat k tradičnej Rapidke: Neoslavujte však predčasne

Komentáre